Over Marni

Marni is een luxe merk opgericht in 1994.
Iets uit de schema's, het subtiele en subversieve ontwerp viert individualiteit door een onvoorspelbare visuele taal van grafische strengheid.
Het esthetische paradigma wordt gekenmerkt door een experimentele benadering van materialen en kleuren en een unieke flair voor het mixen van prints en vormen.
De eigenzinnige elegantie van Marni is een scala aan mogelijkheden, een levensstijl met een avant-gardistische geest die een creatieve, voortdurende dialoog met de wereld van de kunst onderhoudt.
De premiumlijnen van Marni zijn confectiekleding voor dames, heren en kinderen, handtassen en accessoires.
Het label heeft onlangs het assortiment accessoires uitgebreid tot lifestyleproducten zoals geuren en brillen.
Sinds 2000 heeft Marni een sterke aanwezigheid opgebouwd in de belangrijkste markten wereldwijd, heeft het verschillende flagship stores geopend en is het gedistribueerd in de meest prestigieuze warenhuizen. Bovendien pionierde het merk webwinkels met de lancering van zijn online winkel, die de Marni-wereld via e-commerce weergeeft, evenals speciale delen gewijd aan zijn verschillende artistieke samenwerkingen en speciale projecten.
In 2012 treedt Marni toe tot OTB Group, eigendom van Renzo Rosso.
2016 zag oprichter en creatief directeur Consuelo Castiglioni aftreden en de benoeming van de nieuwe creatief directeur Francesco Risso, wiens jonge talent een nieuw hoofdstuk schrijft in de geschiedenis van Marni.