Over Jimmy Choo

Jimmy Choo is een merk uit de 21e eeuw met luxe accessoires, met schoenen als kern, met een krachtig gevoel voor glamour en een speels gedurfde geest. Het merk vindt zijn oorsprong in een op maat gemaakte schoenmaker genaamd Jimmy Choo, gevestigd in East End of London in het begin van de jaren negentig, die zich toelegde op de wereldwijde jetset, inclusief prinses Diana. Het bedrijf Jimmy Choo werd in 1996 opgericht, met de nicht van de heer Choo, Sandra Choi, die het ontwerp in het East End-atelier had geleid en als Creative Director aan boord kwam, een functie die zij tot op de dag van vandaag bekleedt. Choo vertrok in 2001 uit het bedrijf. De sexy snit, het modieuze design en het uitzonderlijke Italiaanse vakmanschap raakten een gevoelige snaar bij een gesofisticeerde klantenkring en de eerste collectie was meteen succesvol. Met het doel een wereldwijde luxe business te creëren, trok Jimmy Choo externe investeringen aan en startte het bedrijf met een aanzienlijke uitbreiding van productcategorieën, kanalen en regio's. Jimmy Choo, pionier in de kunst van celebrity dressing, was een van de eersten die schoenen en handtassen naar Hollywood bracht, waar de rode loper de ideale landingsbaan voor het merk bleek te zijn. Tegenwoordig is Jimmy Choo te zien op stijliconen van beroemdheden tot royalty's, muzikanten en staatshoofden. De reputatie van het merk als beroemdheids lieveling hielp haar snelle expansie aan te wakkeren. De iconografie werd verder bepaald door de gedurfde en dramatische reclame waarin glamoureuze maar sterke vrouwen in torenhoge hakken en luxueuze handtassen werden afgebeeld, vastgelegd door fotografen als Mario Testino, Inez en Vinoodh, Peter Lindbergh en Steven Meisel en Terry Richardson.